Nieuw Zeeland - Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Rosemary Wit-van Aken - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Rosemary Wit-van Aken - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland - Nelson

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosemary

09 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Donderdag 24 januari 2013 17.45 uur landden we op Nelson Airport en Lisette stond daar te wachten. Zo blij! Allemaal janken en lachen tegelijk. Wat was het fijn haar te zien en te omhelzen. Geweldig.
Nadat we de koffers hadden gepakt, reden we naar het motel: de Admiral Motor Lodge. Een mooie ruime kamer met badkamer en aparte toiletruimte. Daarna zijn we naar het huis van Pauline, de moeder van Matt, Matt en Lisette gegaan. Het was een warm weerzien.
De volgende dag kwam Lisette ons halen om ons eigen karretje op te halen. Een felblauwe ford focus moet ons de rest van het Zuidereiland rondrijden. En jaaaa, links rijden. Het is wel even wennen, want het schakelen zit ook links van je. En rechts heeft voorrand, net als overal.
Ondertussen ben ik ook naar een dokter geweest en heb ik een antibiotica kuur gekregen voor het hoesten. ik was er op tijd bij, want nog langer wachten had misschien wel erger geweest. Er zat een infectie onderin de longen. Gelukkig hielp het meteen. Ook weer gehad.
Heb ik een nieuwe telefoon gekocht, zo'n smartphone, doet ie het niet hier! wat een gedoe. heb bij de vodafonewinkel een nieuwe simkaart gekocht, prepaid, zodat ik wel kan bellen en smsen en zo. Nou ja het moet maar zo.
We eten vaak bij Pauline waar Lisette regelmatig kookt en ik ook al een paar keer aan de bak ben geweest.
Met mooi weer zijn we inmiddels een paar keer op Rabbit Island geweest. een geweldig mooi schiereiland half uurtje vanuit Nelson. Mooi strand met bos waar je overal mag parkeren en wandelen en bbq-en. Inmiddels hebben we de zus van Matt, Rebecca met haar zoontje Riley ontmoet.
Regelmatig gaan we met mooi weer naar het strand van Nelson, Tahunanui Beach. Kun je ook heerlijke wandeling maken.
Op woensdag 30 jan. zaten we koffie te drinken en ontdekten dat er precies voor onze neus een jaarlijks festijn plaats gaat vinden. Touwtrekken voor een goed doel. deze keer voor het hospice. het was lachen; grote kerels, bouwvakkers, politie, brandweer, bankmedewerkers, winkeliers, werkers van het vliegveld. uiteindelijk won de favoriet, Nelmac. Toen de foto van winnaars werd gemaakt en in de krant afgedrukt, zagen we dat Paul half op de achtergrond stond.
Paul is alweer 2x naar de "gym" gegaan, sportief! en we wandelen al zoveel.
We hebben veel mooie dagen maar ook al regendagen gehad en dan ook echt plenzen. op een half bewolkte maar ook zonnige dag zijn we het Abel Tasman park in gegaan voor een track. wauw wat was dat mooi (zie foto's). met de auto naar Marahau gegaan en lopend dus een tocht van 5 km langs de kust, zig-zag, op en neer, naar Appletree Bay. onderweg mooie baaitjes gezien. je kunt natuurlijk nog veeeel verder. je kunt je ook per boot af laten zetten, een tocht doen en weer met een boot opgehaald worden. we zijn dezelfde weg teruggelopen, maar het was toch weer anders.
In Nelson zijn er ook een paar dagen festiviteiten aan de gang, waaronder straatartiesten. we hebben er een paar gezien, heel gezellig allemaal. Wat heel bijzonder was dat er vlak voor onze neus door Maori zangers en zangeressen werd opgetreden en dat de mannen een gweldige hakka ten tonele brachten zoals we die kennen van het rugby Nieuw Zeelandse team.
Als wij op het strand komen is het niet zo druk, maar omdat de scholen weer begonnen zijn is het nog minder druk . dus alle ruimte voor ons.
Omdat dit gedeelte nog vakantie is voor ons. straks gaan we rijden over het zuider eiland en brengen we later weer verslag uit.

• 09 Februari 2013 - 12:08

Henny:

Hallo Roos en Paul!
    Dinsdag zeer verrast een mail van jullie te zien. Wat hebben jullie dat goed voor elkaar. Heel leuk om de hele reis mee te beleven. En nu dus een vervolg van de reis. Wat heerlijk dat jullie nu eindelijk Lisette weer "aangeraakt" hebben en niet alleen "geskypt". Doe haar vooral de hartelijke groeten van me. De foto's die je er bij stopt zijn prachtig. Wat een natuur. Ben benieuwd naar het vervolg van de reis!
    Liefs
    Henny

• 10 Februari 2013 - 14:07

Melissa:

Heerlijk om dit te lezen!! Fijn dat t zo goed gaat, op naar het volgende verslag!! Xxxxxx